Téma otcovství bylo před pár měsíci díky politickým diskusím o povinné otcovské dovolené velmi aktuální. Diskuse utichly, ale jedno je jasné: dnešní tátové chtějí být doma se svými dětmi a firmy na to musejí reagovat. No, nemusejí, ale měly by, protože se jim to nakonec vyplatí.

Sofistikovaná vnitrofiremní péče o ženy s dětmi je dnes běžná, tvoří jednu z hlavních položek harmonického vztahu mezi pracovním a rodinným životem. Jenže sladit rodinu a práci dennodenně chtějí i muži. Už jsou firmy, které myslí nejen na matky, ale konkrétně i na otce. Vítr koncepční změny přichází kupodivu opět z mnohdy zkostnatělých nadnárodních korporací, ale ani progresivní české projekty nezůstávají pozadu. Protože pokud firma vytvoří nástroje, jak podpořit pracující otce, vyhrává dvojitý jackpot - u zaměstnanců i u veřejnosti.

Pozitivum pro otce-zaměstnance je jasné: větší svoboda v práci i mimo ni. Pokud jeho firma dokáže tohle téma komunikovat, nabírá na síle i kreditu. A ruku na srdce, takové body se sbírají velmi těžko.

A jak to dopadlo s mým známým? Vypil pivo a s úsměvem, který nebyl omluvný, ale hrdý, odešel domů. Živí se jako počítačový expert a headhunteři si u jeho dveří podávají kliku. Jemu se ale zrovna teď měnit působiště nechce. Ve své firmě má totiž něco, co se zaplatit nedá. Jistotu, že když bude potřebovat čas na rodinu, určitě se s personalistkou nějak dohodne. A tak mi dovolte řečnickou otázku: Kdy budou tátové vítáni ve všech firmách?

Martin Jára
psycholog, ředitel neziskové organizace Liga otevřených mužů

Zatím jste si přečetli 100 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru