Jeremy Grantham má za sebou výsledky, které je těžké ignorovat. Předpověděl internetovou bublinu, poté bublinu hypoteční. To přispělo k tomu, že je považován za nezviklatelného medvěda, ale například na počátku roku 2009 radil svým klientům, aby se už vrátili na trh.

Nyní je tomuto hlavnímu stratégovi společnosti GMO opět věnována velká pozornost kvůli malthusiánským predikcím o přicházející katastrofě. Světu podle něho dojdou potraviny, zdroje budou dražší a dražší. Nad vším se pak vznáší hrozba klimatických změn.

Někdy jeho predikce znějí tak, jako kdyby je pronášel někdo z Greenpeace. Kdyby šlo o kohokoliv jiného, Wall Street by se mu vysmála. Je to ale Jeremy Grantham, a tak bude možná naslouchat. 

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru