Diety nesnižují váhu, ale naše mentální schopnosti. Jinak řečeno, z diet se hloupne. Představte si, že pozdě večer máte ještě jednu schůzku. Na stole leží i talíř se zákusky. Po deseti minutách si uvědomíte, že jste z rozhovoru vnímali jen polovinu.

Druhou polovinu času jste věnovali přemýšlení o zákuscích: „Měla bych si jeden dát? Včera jsem sportovala, zasloužím si to. Ale ne, musím to vydržet.“

K něčemu podobnému může dojít i bez talíře sladkostí a psychologové tak hovoří o tom, že lidé držící diety vytvářejí různé touhy v mnohem větší míře než lidé bez diety. Ty pak přinášejí ještě více problémů: Počítáme kalorie, přemýšlíme o tom, co sníme a co pak musíme vynechat. Mozek je zahlcen a my máme problémy s logickým uvažováním, prostorovou orientací, sebeovládáním a zpracováním informací. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru