Ztrátový kanadský výrobce chytrých mobilních telefonů BlackBerry plánuje výrazné snižování počtu zaměstnanců. Mohl by jich propustit až 40 procent.

S odvoláním na zdroje obeznámené se situací o tom ve středu informoval server listu The Wall Street Journal. Reálně by tak o práci mohlo přijít až kolem pět tisíc lidí.

Společnost BlackBerry, která koncem března zaměstnávala asi 12 700 lidí, se ke zprávě odmítla vyjádřit. Firma již loni zrušila pět tisíc pracovních míst.

Firma, která se původně jmenovala Research In Motion, byla průkopníkem chytrých telefonů a její přístroje měli v oblibě zejména manažeři.

Nyní však BlackBerry na trhu výrazně zaostává za přístroji iPhone od americké společnosti Apple a za dalšími zařízeními, která využívají operační systém Android dodávané firmou Google.

Komise připraví firmu k prodeji

Kanadský výrobce smartphonů přemýšlí kudy dál. (Ilustrační foto)Společnost BlackBerry minulý měsíc uvedla, že vytvořila zvláštní komisi, která má přezkoumat strategické možnosti, včetně prodeje firmy.

Podle dřívější zprávy The Wall Street Journal se teď vedení snaží prodej podniku urychlit. Dohoda o prodeji by tak prý mohla být hotova do listopadu.

BlackBerry dnes představila svůj nový vlajkový model Z30.

Přístroj s velkým displejem bude soupeřit o zákazníky například s telefony iPhone 5S od společnosti Apple a Galaxy S4 od jihokorejského Samsungu. BlackBerry označuje Z30 za svůj "největší, nejrychlejší a nejvyspělejší chytrý telefon". Nový model má dotykový displej s úhlopříčkou pět palců (téměř 13 centimetrů).

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru