Zákazníci mobilního operátora T-Mobile se nemohli od pondělního večera přihlásit do sítě, nebylo možné se dovolat, přijímat hovory, nefungovaly datové služby ani odesílání textových zpráv.

Některým klientům telefony nenaskočily dokonce ani v úterý dopoledne - po dvanácti hodinách.

Problémy způsobila softwarová chyba na jednom z autentifikačních serverů. "Nejednalo se o výpadek služeb, ale o výpadek přihlašování k síti u některých SIM karet, které byly přihlášené právě k tomuto serveru," informovala IHNED.cz mluvčí společnosti T-Mobile Martina Kemrová.

Ta tvrdí, že nyní by už systémy měly fungovat bez závad.

"Někteří zákazníci, kteří mají chytré telefony, mohou mít nicméně s přihlášením pořád problémy. Doporučujeme jim, aby mobily trpělivě resetovali, třeba i několikrát za sebou. Potom se telefon, který si uložil chybné nastavení, chytne sítě," dodala Kemrová.

Opakovaný restart telefonu radí T-Mobile zákazníkům i na facebookovém profilu.

"Vážení zákazníci, problém s přihlášením do sítě se nám v noci podařilo vyřešit. Některé chytré telefony si ale bohužel stále pamatují chybné nastavení a je potřeba jim trochu pomoct. Zkuste proto telefon vypnout, 5-10 minut počkat a znovu zapnout (a toto případně opakovat, dokud se problém nevyřeší). Děkujeme za pochopení," napsal operátor.

Mnohým ale prý nepomohlo ani neustálé vypínání a zapínání mobilů.

"Já už to tak dělám skoro dvě hodiny! Děláte si ze mě legraci? To snad nemůžete ani myslet vážně, taková velká firma a říkáte, ze mám trávit čas vypínáním a zapínáním telefonu?" rozčiluje se Jitka Svobodová.

"Dobrý den, docela průšvih... Jsem nedostupná už více jak 12 hodin. Marně jsem doufala, že se to během noci nějak vyřeší, co teď?" stěžuje si i Petra Sitková.

Výpadek služeb u některých zákazníků evidoval operátor od pondělní 19. hodiny. Několik klientů si na nedostupnost stěžovalo už odpoledne.

"Vážení zákazníci, moc se omlouváme, ale v současné chvíli řešíme problémy s přihlašováním čísel do sítě," vzkázal T-Mobile klientům na Twitteru a Facebooku v pondělí před 22. hodinou.

Zatím není jasné, kolika zákazníků se problémy týkají. Na internetu hlásí potíže desítky lidí z celé republiky, jen během dvou hodin jich na Facebooku reagovalo na oznámení společnosti téměř 300 a další přibývají.

"Odhadem mluvíme o tisících klientů," potvrdila Martina Kemrová.

"O možné kompenzaci ale zatím nepřemýšlíme. Vše se odehrálo v nočních hodinách, nepředpokládáme proto, že by mohlo dojít k velkým komplikacím. Konkrétní požadavky ovšem budeme řešit individuálně," doplnila mluvčí.

Zatím jste si přečetli 100 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru