Byla horší velká hospodářská krize z 30. let minulého století, nebo ekonomická krize z let 2008–2012? Napoví následující infografika (pro zvětšení rozklikněte).

1929-1933 vs. 2008-2012

Ekonom: Grafika EK36 14

 

 

A hodně nám řekne i výroba automobilů:

V roce 1933 dělníci ve Škodovce vyrobili 412 vozů s motorem 995 ccm, dva vozy s 1200 ccm – ale 433 vozů s ještě větším motorem 1600 ccm rozmontovali. Úhrnem: produkce byla minus 19 vozů! Po roce 1934 se automobilka zmátořila a prodala 20 tisíc různých typů modelu Škoda Popular, nejúspěšnějšího předválečného auta.

Šéfdesignér Škodovky Jozef Kabaň maluje nové oktávky. Firma má plán do roku 2015: chystá se každých šest měsíců představovat nový nebo modernizovaný model. Cílem je zvýšit celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru