Investoři a firmy dostávají informace o burze v různých časech. A ve světě vysokorychlostního obchodování můžou být i rozdíly nanosekund klíčové. Společnosti dávají tisíce dolarů za to, aby informace dostaly dříve než ostatní. Kupují povolení, aby jejich počítače byly hned u burzovních serverů. Na časové výhodě vydělávají miliardy ročně. 

Spekulace z prodlevy (v originále latency arbitrage) připomíná známý film Podraz. Když si společnost chce na burze koupit určené akcie, její algoritmus zjišťuje, co je k dispozici například za osm dolarů, pak co je za osm dolarů a jeden cent.

Obchodník využívající spekulaci z prodlevy zjistí vyhledávací algoritmus na trhu a rychle vykoupí všechny akcie za 8 dolarů. Hledajícímu zájemci akcií je pak prodá za osm dolarů a jeden cent. Spekulant neriskuje vůbec nic.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru