Nápojářské společnosti Kofola klesly v první polovině roku prodeje o téměř 70 milionů korun na 3,1 miliardy korun.

O 13 procent také v meziročním srovnání první poloviny roku klesla hrubá marže, která se tak snížila na 969 milionů korun. Přes propad tržeb a ukazatele EBITDA zůstal čistý zisk stabilní, a to na úrovni 81,4 milionu korun. Společnosti klesl také čistý dluh, který se meziročně snížil o 152 milionů na 1,5 miliardy korun.

Největší vliv na slabší výsledky má propad prodejů v prvním čtvrtletí. "Zima byla tentokrát velmi dlouhá a na hospodářském výsledku je to vidět," říká Jannis Samaras, šéf Kofoly. To se ale podařilo částečně vykompenzovat dobrým druhým čtvrtletím. 

Negativní vliv pak ale měly červnové povodně. "Počasí je v našem oboru jedním z hlavních hybatelů," dodává František Beneš, který má v Kofole na starosti oddělení investorských vztahů. 

Naopak teplý červenec ale nahrává Kofole v začátku druhé poloviny roku. Společnost očekává lepší hospodářský výsledek. Jaký má výhled, ale nechce zatím uvádět. Kromě lepšího počasí pomáhají podle Samarase prodejům i novinky Kofoly na trhu. Například nové příchutě sirupů Jupí nebo vod Rajec se podle společnosti osvědčily.

Skupina Kofola zaměstnává přes 2000 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík, Semtex, UGO nebo Paola. Letos v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit. 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru