Svůj název si Mediaservis ponechá. Dosavadní majitel RMS Mezzanine si jako finanční investor nechá v Mediaservisu zatím 10 %.

Mediaservis od ledna konkuruje České poště v adresném doručování listovních zásilek. Vedle toho distribuuje do schránek letáky. Firma loni přišla o distribuci novin a časopisů pro velká tuzemská vydavatelství. Její distribuce tisku skončila v insolvenčním řízení. Na českém poštovním trhu chce letos získat zhruba 5 %.

„Daří se nám získávat nové klienty. Aktuálně máme asi 3% tržní podíl v adresné distribuci, ale věřím, že do konce roku splníme náš cíl 5 %. Zároveň mě těší, že stále více firem vypisuje výběrová řízení i na poštovní služby. V minulosti tomu tak nebylo, cena byla daná," uvedl Dzúr.

Mediaservis se zaměřuje hlavně na velké firmy, jež zasílají větší množství dopisů - jde například o telefonní operátory, banky, pojišťovny a energetické firmy. Má ale i několik set menších firem, pro které doručuje jejich zásilky.

V neadresné distribuci si každý hráč na trhu, tedy ještě Česká pošta a Česká distribuční, zatím drží přibližně stejný tržní podíl. „V segmentu neadresné distribuce v roce 2013 rozneseme asi miliardu kusů, tedy zhruba stejně jako loni. Celkově v neadresné distribuci zůstáváme na podobném tržním podílu jako minulý rok, tedy na úrovni 25 až 30 %," dodal Dzúr.

Cromwell získal od startu slovenské poštovní liberalizace v lednu 2012 zhruba 15 % tamního dopisového trhu. Od ledna doručuje transakční poštu Slovenské spořitelny, která je největším dopisovým klientem na Slovensku. Mezi další velké zákazníky Cromwellu patří dominantní slovenský mobilní operátor Orange, obchodník Tesco a Volksbank.

Cromwell disponuje i velkokapacitním tiskovým centrem, což mu umožňuje poskytovat komplexní služby takzvané hybridní pošty. V praxi to znamená, že od zákazníka dostane pouze data a vedle doručení se postará také o tisk a vložení zásilek do obálek.

Související