"Myšlení českých zákazníků je pořád hodně východní. Lepší značky tak lidi moc nezajímají, zároveň prémiové značky nezajímá moc český trh," říká ředitel centra Freeport Hatě Jan Procházka. Současné dva outlety jsou tak na Česko podle něj maximum.

Freeport Hatě sice v posledních letech zvyšuje tržby a zlepšuje hospodaření, přesto je stále ve ztrátě. Za předminulý fiskální rok vykázalo minus 23 milionů korun. 

Lidé v českém maloobchodě si stěžují na slabé prodeje a tlak na ceny, je stejná situace v outletech? 

Český trh je specifický v tom, že posledních pět let nám roste jak návštěvnost, tak i tržby. Zlom nastal na přelomu let 2007 a 2008, kdy jsme vstoupili do Schengenu a otevřela se hranice. V našem podnikání to byl zásadní obrat. Měli jsme tehdy rekordní nárůsty návštěvnosti a tržeb o desítky procent. Od té doby rosteme každý rok v jednotkách procent. 

O jak velký obrat v letošním roce se tedy jedná? 

Konkrétní čísla říct nemohu. Rosteme ale i nyní. V průměru dosahují naši nájemci tržeb zhruba 2000 eur z metru čtverečního za rok a centrum má pronajmutelnou plochu 22,5 tisíce metrů čtverečních. 

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru