V záplavě virtuálních operátorů se noví hráči snaží odlišit a cílit na menší skupiny zákazníků se specifickými potřebami.

To je přesně případ virtuála OpenCall, který služby v síti Vodafonu spustí od 2. září. Především turisty a cizince studující a pracující v Česku chce oslovit s levnějším voláním domů za ceny od 2,50 Kč za minutu. Se stejnou cenou ale za domácí volání přitom startovaly loni na podzim předplacené karty Bleskmobil.

Nabídka OpenCall bude postavená na předplacené kartě a dobíjení kreditu. Zákazník ale může využít i druhého tarifu OpenCall+, sice se nezaváže dlouhodobou smlouvou, ovšem operátor mu bude z kreditu každý měsíc strhávat 150 Kč jako paušál. Zákazník tak získá lepší ceny za volání. Pokud nebude mít na poplatek dostatečný kredit, přepne se mu služba do dražšího tarifu OpenCall Easy (viz tabulka dole). 

OpenCall chce oslovit zákazníky v obchodech, ale především na internetu. Kampaň chystá i na zahraničních univerzitách v Praze.

Kartu OpenCall nabitou na 150 korun si zákazník může koupit za 250 Kč, zaplatí tak sto korun jako vstupní poplatek.

"Očekáváme jako největší skupinu zákazníků hlavně Ukrajince a Vietnamce, ale předpokládáme, že nejvíce bude Čechů," říká Vincent Charollais, ředitel společnosti DH Telecom, která nového virtuála provozuje.

Do konce roku by chtěl překonat hranici 20 tisíc zákazníků. Cílem podle něj je vybudovat bázi věrných zákazníků, se kterými bude dále pracovat. Cizinci a Češi s vazbami na zahraničí mohou přitom být zajímaví i pro oslovení s nabídkou dalších produktů.

Vstupní investice do virtuálního operátora je podle něj relativně nízká a pohybuje se kolem deseti milionů korun. Celková investice DH Telecom pak mezi 25 a 30 miliony. Ten nejen provozuje vlastního virtuála, ale také zprostředkovává přístup dalším do sítě Vodafonu.

"Jednáme s několika partnery, včetně menších telekomunikačních společností," doplňuje Charollais. Ti budou moci nabídnout i tarify, nejen předplacené karty. Pokrývat by ale měli rozličné segmenty trhu. Taková je i strategie vlastníka sítě Vodafonu, který chce virtuály hlavně doplnit vlastní nabídku. 

tarify open call

Ceny volání do dalších zemí

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru