Cateringové a restaurační služby bývají často největší položkou rozpočtu večírků a jiných společenských akcí. I přes nesporný ekonomický význam gastronomického byznysu se zatím velké auditorské firmy food auditu nevěnují, a tak příležitost mají profesionálové s dostatečnou sítí kontaktů. Jedním z nich je i Jiří Žíla, controlling manažer společnosti FoodAudit.eu.

Jeho firma čerpá z dlouholetých zkušeností v oboru a pomáhá klientům využívajícím catering, gastronomické služby v hotelích, restauracích tak, že upozorňuje nebo seznamuje klienta s možnou optimalizací nabídek na tyto služby. "Zaměřujeme se na spotřebu nápojů, objem a kvalitu dodaných pokrmů, počet a profesionalitu personálu, ale i celkový časový harmonogram a timing eventů," popisuje svou činnost Žíla.

Ten audituje nejen cateringové služby, ale i provoz restaurací. Není pro jejich majitele jednodušší poradit se s profesionálem, než si do podniku pozvat nejmenovaného televizního kuchaře se štábem? "A právě díky nejmenovanému televiznímu kuchaři panu Pohlreichovi si mnozí majitelé gastronomických provozů uvědomili, že pohled zvenčí může být velkým přínosem. A jelikož všichni nemohou nebo nechtějí být v televizním pořadu, využívají našich služeb," libuje si Žíla.

Nejčastější chyba cateringů

Největší a nejčastější chybou jsou podle Žíly příliš obecné a nepřehledné nabídky cateringových společností, které navíc na obdržené poptávky nereagují do 24 hodin. Společnost FoodAudit.eu působí nejen v České republice, ale i na Slovensku. Liší se podle Žíly nějak tyto trhy? "Oba trhy a jejich povahy jsou již z historického hlediska velmi podobné. V poslední době se na Slovensku setkávám s tím, že klient se nebojí po agentuře vyžadovat kreativnější a odvážnější provedení akce," potvrzuje Žíla pověst Slovenska jako štědřejšího organizátora večírků. Neexistuje například, že by na slovenských parties nebyly zdarma i destiláty.

Z čeho se vypočítává odměna food auditora? "Toto je velmi individuální, jelikož audituji akce jak pro 50, tak i pro 4000 osob. Záleží také ve které fázi zakázky do projektu vstupuji a jaké je očekávání klienta," nechce poodkrýt karty Žíla a dodává: "V mé práci se nejedná pouze o škrtání nebo šetření, ale zejména o hledání optimálního řešení dodaných služeb. Někdy jde jen o nalezení jednoduché kontroly v podobě počitadel kávy, kdy jsme ušetřili klientovi 1500 účtovaných káv během jediného kongresového dne."

 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru