Televize Nova prochází obtížným obdobím. Na počátku roku zvýšila inzerentům ceny za reklamní čas, na což řada z nich reagovala odchodem ke konkurenční televizi Prima.

Podle šéfa Novy Jana Andruška se ale blýská na lepší časy – řada inzerentů se totiž v poslední době vrací.

„V současné době máme nasmlouváno přes 70 procent ročního objemu očekávaných příjmů a v dalších jednáních pokračujeme i v tomto čtvrtletí,“ říká.

Stanicím skupiny Nova navíc výrazně roste sledovanost. V cílové skupině 15–54 let dosáhla v červnu 36,4 procenta, což bylo meziročně o 4,1 procentního bodu víc.

Co je podle vás hlavním důvodem růstu sledovanosti? Nemůže za tím být skutečnost, že je na vašich kanálech kvůli změně obchodní politiky mnohem méně reklamy?

Od minulého září jsme zaznamenali významný nárůst sledovanosti našich TV stanic. Tento růst souvisí zejména se zvýšením strategických investic programu, a to hned dvěma směry. Jednak jsme investovali do nových tematických stanic, které jsme za poslední rok spustili hned tři. Navíc nás těší, že nové stanice vhodně doplňují naše současné portfolio a tak nám nekanibalizují Novu a Novu Cinema, které si udržují stejnou výkonnost.

Část investic šla samozřejmě i do zkvalitnění programu na hlavní stanici a i do některých časových slotů na kanálu Nova Cinema. Ten mýtus na trhu, že nám vzrostla sledovanost, protože jsme měli v prvním pololetí méně reklamy, náš výzkum z krátkodobého hlediska nepotvrdil.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru