Provozní zisk české automobilky Škoda Auto se v prvním pololetí snížil na 243 milionů eur, tedy zhruba 6,3 miliardy Kč. Loni činil 449 milionů eur.

Propad způsobil nižší prodej, ale také vývoj směnných kurzů a vysoké náklady na nové produkty. Vyplývá to z prohlášení, které ve středu zveřejnil mateřský koncern Volkswagen Group.

Automobilka již dříve uvedla, že dodala zákazníkům v prvním pololetí 464 600 vozů, meziročně o 5,8 procenta méně. Nižší dodávky ovlivnilo hlavně zahájení výroby nových modelů Octavia a Superb. 

Prodej české automobilky se v pololetí snížil o 11,1 procenta na 362 000 vozů. Pokles podle Volkswagenu způsobily hlavně změny ve výrobě modelu Octavia a krize v Evropě. Roste však poptávka po modelech Citigo a Rapid. Tržby se snížily o 13,1 procenta na pět miliard eur (129 miliard Kč).

Volkswagen již v úterý oznámil, že jeho provozní zisk kvůli přetrvávající slabé poptávce v západní Evropě v pololetí klesl téměř o 12 procent na 5,8 miliardy eur.

Ve středu zveřejnil podrobné výsledky hospodaření. Ty ukázaly, že provozní zisk se snížil také u značek VW a Audi, i když pomaleji než u Škody.

Španělská divize Seat mírně snížila ztrátu a růst zisku zaznamenala luxusní značka Bentley. Dodávky aut rostly u všech značek osobních aut, vyjma Škody.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 hodlá předstihnout konkurenty Toyota a General Motors a stát se největším výrobcem automobilů na světě. Firmě se daří zvyšovat prodej díky silnému růstu poptávky v Číně a ve Spojených státech.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru