Vydejte se kamkoli do Alp a najděte tu nejzastrčenější horskou chatu. Nebo jeďte třeba na Balkán sjíždět divoké řeky. A uvidíte české značky oblečení i další výbavy do přírody. 

Proslavené nadšení Čechů do outdoorových sportů živí v tuzemsku desítky větších i menších firem. Ročně se v byznysu s oblečením na sport a do hor, lezeckým vybavením, koly nebo koloběžkami a třeba i kity a lyžemi utratí stovky milionů korun. 

Například v porovnání s Německem tu funguje v mezinárodní konkurenci obřích značek spousta malých tradičních výrobců funkčního oblečení. A ačkoli lidé víc hlídají své útraty a maloobchod je letos slabý, sportovního vybavení se to v tak velké míře netýká.

"Češi na svých koníčcích rozhodně nešetří. Zákazníci těchto specializovaných obchodů navíc pocházejí ze středních a vyšších příjmových skupin, výrazný obrat vedoucí ke snížení spotřeby by tedy nastat neměl. Podíl maloobchodního obratu outdoorových firem tak můžeme považovat za stabilní a v budoucnosti by mohl spíše stoupat," uvedla Michaela Thelenová, senior manažerka pro maloobchod z KPMG ČR.

V celé Evropě se přitom jedná o trh s 10 miliardami eur ročního obratu. Přesná čísla pro Česko nejsou k dispozici, ale obrat nejznámějších českých firem v této oblasti se pohybuje ve stovkách milionů korun. 

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se