Klient Komerční banky Jiří Dlabaja se v pondělí večer přihlásil pod svým jménem a se svými bezpečnostními údaji do webové aplikace penzijního spoření. Jednou se "překlikl" a webová aplikace Penzijní společnosti Komerční banky mu zobrazila 47 tisíc kontaktů a osobních údajů o klientech.
"Stalo se mi to už asi před měsícem, ale nezapamatoval jsem si postup," dodal Dlabaja k situaci, kterou zveřejnil na svém facebookovém profilu a sdíleném videu. Se zástupci Komerční banky se chce sejít příští týden. A potom pravděpodobně přejde k jiné bance.
Jiří Dlabaja je nyní tiskovým mluvčím společnosti AŽD Praha, která je výrobcem a dodavatelem zabezpečovací, telekomunikační, informační a automatizační techniky. Před tím pracoval jako reportér TV Nova.
Jak jste se k cizím citlivým údajům v databázi Penzijní společnosti Komerční banky dostal?
Přihlásil jsem se normálně přes svůj bezpečnostní klíč a své přihlašovací jméno. Po přihlášení jsem se ale jednou překlikl a dostal jsem se do databáze. Stejná věc se mi ostatně stala už před měsícem, jenom jsem nebyl schopný tu situaci znovu vyvolat. Když jsem tu samou chybu udělal v pondělí večer znovu, tak už jsem si postup zapamatoval.
Klient se omylem dostal do interní databáze KB. Banka únik dat nepotvrdila - čtěte ZDE
Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru