Bernhard Simon

- Jako vnuk zakladatele Thomase Dachsera zastupuje třetí generaci rodiny, která stojí v čele společnosti Dachser.
- Je hlavním akcionářem a vystupuje jako mluvčí managementu.
- Po vyškolení na kvalifikovaného specialistu na spediční služby ve společnosti Dachser zahájil studium ekonomie a řízení na Univerzitě Friedricha Alexandra v Norimberku.
- V roce 1996 dokončil již jako diplomovaný obchodník studijní program řízení podniku na Harvardu.

Jste součástí třetí generace rodiny, která stojí v čele jedné firmy. Směrovali vás rodiče od malička k tomu, že jednou firmu převezmete?

Ne, byla to moje volba. Vždy jsem vyvíjel aktivity, které měly spojitost s firmou. Funkci mi nepřidělila rodina, nýbrž jsem byl jmenován naší dozorčí radou. Nezískal jsem rovnou svoji současnou pozici, ale nejdříve jsem dostal na starost řadu strategických projektů. Jsme velká firma a při rozhodování o obsazení nejvyšších pozic neděláme rozdíly mezi jednotlivými uchazeči. Musel jsem tedy o své místo bojovat, což nebylo vždy snadné.

V poslední době jste provedli dvě akvizice ve Španělsku. Tamní ekonomika na tom ale není dobře, tak proč právě tam?

Přestože stále čteme v novinách titulky o tom, jak je na tom španělský, potažmo celý iberský trh špatně, pro Evropu je nesmírně důležitý. Žije tam přes 50 milionů lidí, místní ekonomika je vyspělá, lidé mají vysoký životní standard. Je tam finanční krize, ale není to krize celé společnosti, stále tam existují příležitosti k dalšímu rozvoji. Neměli bychom sledovat pouze novinové články, ale spíše bychom se měli zaměřit na tamní lidi a jejich život.

V Česku si firmy stěžují, že nemohou najít vhodné zaměstnance. Jaká je situace v Německu. Máte podobné problémy?

Mluví se o tom, že chybějí vhodní adepti na manažerské pozice, lidé s dobrými schopnostmi z oblasti IT atd. Myslím, že při těchto diskusích dochází k určitému nedorozumění. Výrazně složitější je najít provozní personál, který by byl schopný odvést brilantní bezchybnou práci. Mluvím o skladových pracovnících nebo řidičích kamionů. Také je nesmírně důležité, aby s námi byli zaměstnanci takzvaně na jedné lodi. Nejde už jen o to přivést do firmy nové lidi a vyškolit je. Najít vhodné pracovníky, kteří do firmy zapadnou, je pro nás stále větší výzva.

Celý rozhovor s Bernhardem Simonem najdete v červencovém čísle časopisu Logistika.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se