Tatra zároveň potvrdila, že v letošním roce hodlá vyrobit 880 vozů. Kapacita výrobní linky se zvýšila ze tří na čtyři tatrovky denně, do budoucna se předpokládá zvýšení na pět automobilů při zachování jednosměnného provozu.

Podnik plní cíl nových vlastníků vrátit hospodaření do černých čísel. "Není ještě zdaleka vyhráno, ale krátkodobé cíle, tedy obnovení výroby a rychlé zvýšení efektivity hospodaření podniku, se podařilo splnit," uvedl místopředseda představenstva Tatra Trucks Radek Strouhal.

Jak již týdeník Ekonom informoval, do Tatry tento týden nastoupil konzultantský tým předních odborníků z českého automobilového průmyslu.

Jeho členy jsou Vratislav Kulhánek (bývalý předseda představenstva Škody Auto), Petr Hrdlička (někdejší vedoucí vývoje vozu Favorit) a krizový manažer Petr Karásek, který v minulosti působil ve firmě Karosa Vysoké Mýto.

Tatra si hodně slibuje od letošní novinky, speciálního zemědělského vozu upraveného pro pohyb po poli.

"V současnosti objíždíme staronové zákazníky Tatry na Blízkém a Středním východě, v Indii, v Rusku, střední Asii i dalších místech a budujeme základy pro budoucí růst," uvedl předseda představenstva Tatra Trucks Petr Rusek. Dodal, že současná kapacita automobilky je dostačující při vícesměnném provozu na výrobu zhruba 3000 automobilů za rok a tohoto limitu chce firma během dalších let dosáhnout.

Tatra je tradičním výrobcem nákladních vozů. Od roku 2006 ji kontrolovali čtyři čeští a zahraniční investoři reprezentovaní Američanem Ronaldem Adamsem. Kvůli dluhům ale letos automobilka skončila v dražbě. Její hodnota byla stanovena na 1,765 miliardy korun, přičemž její závazky činily zhruba 1,5 miliardy korun. Od dubna automobilku vlastní z 65 procent Jaroslav Strnad a ze 35 procent společnost Promet Tools Reného Matery.