Oba pocházejí původně z Prahy, ale byznys s malosériovou výrobou aut pro volný čas se rozhodli rozjet na venkově. To je ale asi tak všechno, co Michala Hradského z Kaipanu a Jiřího Vlka stojícího za značkou Thunderbolt spojuje. První jmenovaný vyrábí auta šestnáct let, stačí mu k tomu doslova pár zaměstnanců a kus nedávno ještě opuštěné fabriky. Cílí hlavně na nadšence, kteří jsou ochotni si auto dostavět sami. Druhý začal vyvíjet auta relativně nedávno a z vrat nové továrny s kapacitou sto padesát zaměstnanců ještě nevyjel ani jeden vůz. Ty, co by se měly začít po silnicích prohánět už letos, mají být luxusní kousky s cenou začínající nad milionem korun.

Stavebnice pro kutily a nadšence

Již dvaadvacet let na českém automobilovém trhu působí firma Kaipan. Šestnáct let sériově vyrábí auta pro volný čas. Posledních deset let sídlí v třítisícové Smržovce na Jablonecku. V části staré továrny po státním podniku Strojobal tam sedm zaměstnanců včetně majitele Michala Hradského kousek po kousku ručně vyrábí sportovní auta vycházející z klasických britských Lotusů. Přesněji, vozy Kaipan vznikají většinou tak, že konstruktéři postaví auto kolem již zaregistrovaného motoru. Nejčastěji z Favoritu.

Ročně takových aut předají novým majitelům okolo čtyřiceti. Prosadit se na českém trhu, kde mezitím několik podobných pokusů vzniklo a zase zaniklo, se jim podařilo i díky jednomu specifiku. Kromě svého vlastního umu spoléhají v Kaipanu i na zručnost a šikovnost svých zákazníků. Nabízejí totiž své aktuální dva modely buď jako hotová auta, nebo jako stavebnice, které si může zákazník v garáži dostavět sám. Větší námahu mu vynahradí výrazně nižší pořizovací cena. Zatímco hotové modely Kaipanu 14 a 16 stojí čtyři sta tisíc až půl milionu korun, stavebnice vyjde i na třetinu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Výroba sportovních aut v Česku. Doteď byla doménou malé firmy Kaipan o sedmi zaměstnancích, která sázela na nízkou cenu v kombinaci se zručností svých zákazníků. Nyní to na Břeclavsku značka Thunderbolt zkouší jinak: s velkou továrnou, luxusními modely a velkými očekáváními.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.