TV Nova, vedoucí komerční televizní skupině v Česku, se po půlroční pauze vracejí největší inzerenti. Podle informací Hospodářských novin se s reklamou na Novu vrátily společnosti Henkel a Procter & Gamble. Ty loni dohromady utratily za inzerci na Nově zhruba 1,8 mld. korun. 

Jak vyplývá z monitoringu médií a informací od mediálních agentur, své spoty už na kanály Novy v květnu a červnu znovu umístily také pivovary Plzeňský Prazdroj, Heineken či společnost Sazka. Zmíněné firmy se přitom na začátku roku s Novou nedohodly poté, co zdražila ceny reklamy o dvacet i více procent.

Část inzerentů odešla na konkurenční TV Prima, které tím meziročně narostly příjmy z reklamy téměř o 30 procent.
Naopak Nova přišla zdražením a odlivem inzerentů v pololetí meziročně o čtyřicet procent tržeb z prodeje reklamy. Zda jí návrat inzerentů ušlý zisk kompenzuje, nechce televize předjímat.

"V tuto chvíli probíhají jednání u řady klíčových kontraktů, které celkový objem významně ovlivňují. K jeho výši se ale nyní nemůžeme vyjadřovat," řekl HN Jan Vlček, obchodní ředitel skupiny Nova. Za návratem inzerentů na Novu může podle informací HN zlevnění reklamy největším inzerentům i zmírnění celkové cenové politiky.

Velké téma o televizní reklamě přinášejí úterní Hospodářské noviny.

Čtěte více v Hospodářských novinách
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru