Petra Hubačová

Narodila se v Karlových Varech a vystudovala Obchodní akademii.

1996 Po dostudování vycestovala za hranice a sbírala pracovní zkušenosti ve Velké Británii a Španělsku a na Kanárských ostrovech. 

2001 Po návratu do České republiky začala téměř od píky na recepci a vypracovala se na vyšší marketingové pozice v telekomunikační a poté v poradenské společnosti.

V roce 2005 začala pracovat po boku Ondřeje Bartoše v organizaci Tuesday Business Network, která pomáhala začínajícím malým a středním podnikům. Po vystoupení Ondřeje Bartošě převzala v 6. měsíci těhotenství vedení sdružení.

Po porodu se v roce 2009 na chvíli vrátila, ale postupně se rozhodla jít jinou cestou a v roce 2010 založila společně s Nikolou RafajemTechSquare, který má v současnosti okolo 30 projektů.

Má čtyřletého syna Prokopa.

Dala si titul Chief Babysitter. A i přes to, že je Petra Hubačová maminkou čtyřletého Prokopa, tím, komu pomáhá růst, nejsou děti, nýbrž začínající podnikatelé, firmy nebo nápady.

Na start-upové scéně se Petra Hubačová pohybuje od roku 2005, kdy začala působit ve sdružení Tuesday Business Network, které  vytvářelo vzdělávací a networkingovou platformu právě pro začínající podnikatele. O pět let později pak založila projekt TechSquare (TSQ), který začínajícím firmám poskytuje zázemí. Kromě toho stojí i za mnoha dalšími projekty, které podporují lidi s nápadem a snahou postavit se na vlastní nohy. 

"Start-upová scéna prožívá svůj velký růst. Projektů i lidí, kteří chtějí začínajícím nápadům a novým projektům pomáhat, je čím dál víc. Na začátku bylo docela těžké přesvědčit lidi, aby sdíleli své zkušenosti, navíc s těmi mladšími, kteří jsou na začátku, aby jim pomáhali. Teď už se někteří hlásí sami" popisuje Hubačová.

Podle ní je ještě ale pořád co dohánět. "Českým start-upům chybí dravost, ambice a neumějí se prodat a v současné době postrádám i inovativnost. Tím ale nechci říct, že všem…" vysvětluje.

Jak se tato situace může zlepšit, jak skloubit rozjíždějící podnik a starost o ročního syna nebo o plánech do budoucna jsme si s Petrou Hubačovou povídali v rozhovoru. 

Jaké byly začátky vašeho podnikání?

Krušné. :-) Zpětně si říkám, jak jsem mohla být vlastně tak naivní. Když začínáte, je do toho třeba vložit maximum, věnovat se tomu naplno, sbírat co nejvíce vjemů, zkušeností a maximálně se soustředit na to, co děláte. Já jsem začala v době, kdy jsem měla ročního syna, do toho ještě organizovala TEDx Prague a myslela si, jak všechno zvládnu... Samozřejmě, že realita byla jiná.

V čem bylo rozjíždění podnikání nejtěžší?

Měli jsme poměrně dlouhý rozjezd. Myšlenka coworkingových nebo akceleračních prostorů pro start-upy přišla ze Silicon Valley, a u nás to bylo něco úplně nového. Když jsme si dělali  průzkum, spousta lidí nás pak od toho odrazovala, že to nebude fungovat. Nikdo si nedokázal představit, proč by měly firmy sedět pohromadě, sdílet služby, zkušenosti a pomáhat si. Má na to samozřejmě vliv éra „zavřených dveří“, kdy každý seděl v kanceláři a hlavně ať nikdo nevidí, na čem pracuji. My jsme byli ale o svém záměru přesvědčeni, věděli jsme, co podnikatelé na začátku svého podnikání trápí. Pak přišel první velký problém - najít velký vhodný prostor.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se