Sportovní marketing je specifická disciplína, která využívá všeobecné obliby sportu, glorifikace sportovních hvězd a vlastenecké náklonnosti k reprezentantům v čemkoli.

Osvícenému managementu firmy vychází zpočátku jednoduchá rovnice: spojím naše jméno se jménem úspěšného týmu nebo vyhrávajícího sportovce a něco z jeho slávy, renomé a uznání padne i na nás. To vše za sponzorský příspěvek, který dělá u většiny sportů valnou část příjmů sportovních svazů i sportovců samotných. Jedná se o oboustranně výhodnou spolupráci, pokud se tedy neoctnete v České republice v polovině roku 2013.

Sportovní marketing totiž předpokládá také oboustranně dobrou pověst, protože se v této disciplíně hraje hlavně o emoce, náklonnost a ztotožnění. Málokterá firma by chtěla sponzorovat borce profláklého dopingovými aférami, agresivním nebo nesportovním chováním. Naopak málokterý sportovní svaz by si dovolil přijmout peníze od firmy s jakýmkoli výraznějším škraloupem.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru