Společnost Semantic Visions, která se zaměřuje na oblast automatického porozumění textu a analýzy emočního náboje, přesně předpověděla výsledky prvního kola prezidentských voleb.

Jako jediná ve své analýze předvídala, že do druhého kola postoupí Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg, a to na základě četnosti on-line článků a příspěvků na Facebooku, jejich citového zabarvení a dalších ukazatelů.

Po úspěšné spolupráci se zahraničními i domácími médii se nyní hodlá více zaměřit  na oblast podnikového řízení a financí. Cesta k vytvoření funkčního systému, který by dokázal předvídat vývoj cen zlata nebo akcií, je ale během na dlouhou trať. O totéž se ostatně jíž léta snaží špičkové týmy amerických investičních bank, říká v rozhovoru pro IHNED.cz ředitel Semantic Visions František Vrabel. 

Váš byznys je práce s informacemi na internetu. Jak to funguje?

Máme výkonný systém, který se zaměřuje na stahování a vyhodnocování internetového obsahu charakteru zpráv. Zpracováváme a analyzujeme v obrovském měřítku obsah, jež produkují zpravodajské portály, blogy, případně vládní či korporátní stránky, které publikují tisková prohlášení.

Náš systém si sám dokáže najít a klasifikovat vhodné zdroje, ze kterých stahuje informace, přidávat nové a vyřazovat staré.

Monitorujete i Facebook?

Facebook děláme jen ad hoc, nemonitorujeme ho průběžně, to je trochu jiná disciplína. Dělali jsme to třeba v případě prezidentských voleb, kdy pro nás data stahovali Social Bakers a my jsme dělali "pouze" jejich sentiment analýzu. Takže náš systém nestahuje kontinuálně data z Facebooku nebo Twitteru.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru