Každý byznys nese určité riziko a restaurace, podobná stravovací zařízení nebo i hotely a obchody nejsou výjimkou. Nemusí se ani jednat o rizika finanční, ale také provozní.

Klasickým takovým příkladem je, když host uklouzne na mokré podlaze. Jaké důsledky to znamená pro majitele či provozovatele takového podniku? Má pak poškozený vůči restauračnímu zařízení nějaké nároky na náhradu újmy na zdraví, pokud se zraní vážněji a škoda mu opravdu vznikne?

Podle § 420a odst. 1 občanského zákoníku každý odpovídá za škodu, kterou způsobí jinému provozní činností. A co si pod touto činností můžeme představit? Občanský zákoník to vysvětluje jako činnost, která je způsobena činností provozní povahy, nebo věcí použitou při činnosti.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se