V call centrech v Česku pracuje deset tisíc lidí, firmy za telemarketing utratí čtyři miliardy korun ročně. K dispozici mají čtyři miliony kontaktů, což je asi třetina všech SIM karet v Česku.

Operátoři call centra Atento, největšího u nás, za rok provolají 11 milionů minut.

I do tohoto oboru pronikají nové technologie, například software pro analýzu řeči.

Jak se daří v časech krize byznysu, na který se mnozí dívají skrz prsty? Rozhovor pro IHNED.cz poskytl Petr Chvátal, ředitel společnosti Atento pro Českou republiku.

Call centra hodně lidí vnímá poměrně negativně, že obtěžují hovory a na druhou stranu práce v nich je docela "peklo". Jak to vidíte jako ředitel největšího call centra v Česku?

Kritiku na obtěžující volání samozřejmě vnímám. Postižen tím, že v té oblasti pracuji, to pro sebe přirovnávám k tomu, že vám někdo zazvoní u dveří. Buď si s ním chcete povídat, nebo nechcete. Když nechcete zvednout telefon, tak ho nezvednete. Ve chvíli, kdy zákazník řekne "děkuji, nechci", má operátor jasné instrukce pokládat hovor. To by mělo obtěžování co nejvíc eliminovat.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se