Organizátoři předváděcích akcí přišli na nový způsob, jak se vyhnout kontrolám a vzrůstajícímu odporu české veřejnosti vůči těmto akcím. Své zákazníky vozí na předváděcí prodejní akce do zahraničí mimo země EU.

Uvedlo to ve čtvrtek Evropské spotřebitelské centrum, které cituje časopis dTest.

Organizátoři předváděcích akcí účastníkům slibují například spojení zahraničního poznávacího zájezdu s koupí kvalitního koberce či atraktivního zlatého šperku. Nákupy na podobných akcích v zahraničí začínají připomínat drsné scény známé z tuzemských předváděcích akcí.

"Někteří klienti popisovali, že byli ponecháni samotní v továrně na koberce s několika tureckými prodejci, kteří na ně začali vyvíjet enormní tlak. Nemohli kontaktovat nikoho ze svého zájezdu a ve strachu podlehli a zboží zakoupili," uvedl ředitel Evropského spotřebitelského centra při České obchodní inspekci Tomáš Večl.

Prodejci své zájezdy směřují mimo země Evropské unie, nejčastěji do Turecka či Izraele. Ačkoliv je například turecké právo na ochranu spotřebitele do určité míry sblížené s předpisy EU, nelze se zcela spolehnout na sjednocenou minimální míru ochrany, zaručenou evropským právem, upozornil dTest.

Pokud jde o prodej v rámci zemí EU, může podvedeným klientům efektivně pomáhat právě Evropské spotřebitelské centrum. Mimo země EU je ovšem situace obtížnější.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru