Kolik letos prodáte aut?

V plánu je 880, na tuto hodnotu je továrna nastavená a pod ni se nesmíme dostat. Zatím plán plníme. Zároveň probíhá radikální snižování nákladů, aby byl hospodářský výsledek při výrobě 880 aut blízko nuly. Jakmile se produkce zvýší, bude to hospodářsky zajímavé. V příštím roce bychom měli prodat 1100 vozů.


Pustili jste se do vývoje auta pro zemědělce. Co vás k tomu vedlo?

Vozy Tatra jsou primárně určené do terénu či pro smíšený transport v kombinaci terén – silnice. Takový provoz je nejen v těžbě všeho druhu, ale i v zemědělství. Farmáři sklízejí kukuřici či brambory, a vedle jede další traktor, který táhne velkokapacitní přívěs. Když je plný, traktor ho po silnici někam odtáhne, což je neekonomické, pomalé a přináší to spoustu omezení. Krásné by tedy bylo, kdyby existovalo vozidlo, které se na silnici bude chovat jako tahač návěsů a také by bylo schopné jezdit po polích a neničilo půdu. Jeden zákazník si objednal z USA gigantické návěsy a přišel za námi, zda bychom dokázali upravit tahač s pohonem šesti kol tak, aby se dokázal potřebným způsobem pohybovat na zemědělských pozemcích.


Jaký by byl přínos pro Tatru?

Vůz by nám pomáhal překlenout výkyvy ekonomického cyklu. Například stavebnictví je nyní v těžkém útlumu, což na nás silně dopadá. Naproti tomu zemědělství žádný velký útlum nezažívá.


Kdy počítáte se sériovou výrobou aut pro farmáře?

Právě dokončujeme výrobu druhého prototypu. Vozy si objednal jeden moravský zemědělský podnik. Pokud se obě vozidla letos v létě osvědčí, v příštím roce bychom chtěli zahájit sériovou produkci. Nemyslíme si, že vytlačíme z polí traktory, ale bude to zajímavá alternativa. Úspora paliva při jízdě po silnici totiž činí desítky procent.


Patří firmě ještě i polygon?

Ano, a vydělá na sebe. Zkoušejí se tu například vozy značky Land Rover a škodovky, testují se tu rovněž autobusy Iveco a Solaris.

obalka ekonom 23Informace o dalších novinkách v automobilce Tatra najdete v novém čísle týdeníku Ekonom (23/2013).


Zatím jste si přečetli 100 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru