Kolik letos prodáte aut?

V plánu je 880, na tuto hodnotu je továrna nastavená a pod ni se nesmíme dostat. Zatím plán plníme. Zároveň probíhá radikální snižování nákladů, aby byl hospodářský výsledek při výrobě 880 aut blízko nuly. Jakmile se produkce zvýší, bude to hospodářsky zajímavé. V příštím roce bychom měli prodat 1100 vozů.


Pustili jste se do vývoje auta pro zemědělce. Co vás k tomu vedlo?

Vozy Tatra jsou primárně určené do terénu či pro smíšený transport v kombinaci terén – silnice. Takový provoz je nejen v těžbě všeho druhu, ale i v zemědělství. Farmáři sklízejí kukuřici či brambory, a vedle jede další traktor, který táhne velkokapacitní přívěs. Když je plný, traktor ho po silnici někam odtáhne, což je neekonomické, pomalé a přináší to spoustu omezení. Krásné by tedy bylo, kdyby existovalo vozidlo, které se na silnici bude chovat jako tahač návěsů a také by bylo schopné jezdit po polích a neničilo půdu. Jeden zákazník si objednal z USA gigantické návěsy a přišel za námi, zda bychom dokázali upravit tahač s pohonem šesti kol tak, aby se dokázal potřebným způsobem pohybovat na zemědělských pozemcích.


Jaký by byl přínos pro Tatru?

Vůz by nám pomáhal překlenout výkyvy ekonomického cyklu. Například stavebnictví je nyní v těžkém útlumu, což na nás silně dopadá. Naproti tomu zemědělství žádný velký útlum nezažívá.


Kdy počítáte se sériovou výrobou aut pro farmáře?

Právě dokončujeme výrobu druhého prototypu. Vozy si objednal jeden moravský zemědělský podnik. Pokud se obě vozidla letos v létě osvědčí, v příštím roce bychom chtěli zahájit sériovou produkci. Nemyslíme si, že vytlačíme z polí traktory, ale bude to zajímavá alternativa. Úspora paliva při jízdě po silnici totiž činí desítky procent.


Patří firmě ještě i polygon?

Ano, a vydělá na sebe. Zkoušejí se tu například vozy značky Land Rover a škodovky, testují se tu rovněž autobusy Iveco a Solaris.

obalka ekonom 23Informace o dalších novinkách v automobilce Tatra najdete v novém čísle týdeníku Ekonom (23/2013).


Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 0 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru