Strategickým faktorem úspěchu je flexibilita na trhu práce, říká v rozhovoru reprezentant skupiny Bosch v Česku Klaus Huttelmaier. "Tam, kde se nejvíc chrání zaměstnanci a omezuje propouštění, si firma třikrát rozmyslí, jestli někoho zaměstná, nebo ne," dodává Huttelmaier.

V Česku hraje velkou roli ale i nedostatek lidí s technickým vzděláním nebo vyučením. Firma proto posiluje svou spolupráci s vysokými, středními, ale i základními školami. 

Bosch v tuzemsku loni utržil zhruba 33 miliard korun, tedy téměř stejně jako v předchozím roce. Letos by společnost chtěla tržby alespoň mírně zvýšit. Větší poptávku ale čeká až v druhé polovině roku. 

Jsme už zhruba v polovině letošního roku. Jak se daří společnosti Bosch v letošním roce?

Bosch letos počítá celosvětově s růstem o dvě procenta a také pro Českou republiku očekáváme slabý růst. Předpokládám, že hlavně v druhé polovině roku se situace mírně zlepší. Věříme, že náš celkový výsledek za letošní rok bude buď na stejné úrovni jako loni, nebo i mírně vyšší. V současné době je ale velice těžké dělat prognózy. Některé divize Bosch fungují velmi dobře a jiné, jako třeba výroba pro automobilový průmysl, jsou slabší.
Naši klienti posílají objednávky s velkými výkyvy, a ačkoli signály zatím nejsou špatné, je otázka, jestli to tak dál i zůstane.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru