Strategickým faktorem úspěchu je flexibilita na trhu práce, říká v rozhovoru reprezentant skupiny Bosch v Česku Klaus Huttelmaier. "Tam, kde se nejvíc chrání zaměstnanci a omezuje propouštění, si firma třikrát rozmyslí, jestli někoho zaměstná, nebo ne," dodává Huttelmaier.

V Česku hraje velkou roli ale i nedostatek lidí s technickým vzděláním nebo vyučením. Firma proto posiluje svou spolupráci s vysokými, středními, ale i základními školami. 

Bosch v tuzemsku loni utržil zhruba 33 miliard korun, tedy téměř stejně jako v předchozím roce. Letos by společnost chtěla tržby alespoň mírně zvýšit. Větší poptávku ale čeká až v druhé polovině roku. 

Jsme už zhruba v polovině letošního roku. Jak se daří společnosti Bosch v letošním roce?

Bosch letos počítá celosvětově s růstem o dvě procenta a také pro Českou republiku očekáváme slabý růst. Předpokládám, že hlavně v druhé polovině roku se situace mírně zlepší. Věříme, že náš celkový výsledek za letošní rok bude buď na stejné úrovni jako loni, nebo i mírně vyšší. V současné době je ale velice těžké dělat prognózy. Některé divize Bosch fungují velmi dobře a jiné, jako třeba výroba pro automobilový průmysl, jsou slabší.
Naši klienti posílají objednávky s velkými výkyvy, a ačkoli signály zatím nejsou špatné, je otázka, jestli to tak dál i zůstane.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se