V letošním prvním čtvrtletí čínští turisté v Česku utratili v průměru 12 457 korun, dvakrát víc než turisté z Ruska. Vyplývá to ze statistik podaných žádostí o vrácení DPH při nákupech zahraničních turistů mimo EU nad 2000 korun, které zprostředkovává společnost Global Blue.

„Hodnota nákupů čínských turistů patří k nejvyšším ze všech sledovaných zemí,“ říká Petr Klicpera z agentury CzechTourism. I proto v České republice přibývají iniciativy, které by pomohly zajistit větší příliv čínských turistů primárně do Česka.

Aktivní je v tomto směru podnikatel a lobbista Karel Muzikář starší. Právě on inicioval memorandum o partnerství Prahy s třináctimilionovým čínským městem Guangzhou, které v dubnu slavnostně podepsal primátor Bohuslav Svoboda. A nyní Muzikář tlačí na další část svého plánu: na benevolentnější českou vízovou politiku ve vztahu k čínským turistům.

„Myslím, že máme kapacitu na to, abychom ročně vydali vízum sto tisícům Číňanů,“ říká. Jeho firma Comenius by na tom chtěla profitovat: nabízet průvodcovské služby v čínštině, provozovat incomingovou agenturu a zprostředkování víz přímo v Číně. České úřady se většímu počtu vydávaných víz nebrání, výrazný nárůst prý ale čekat nelze.

„Číslo sto tisíc víz v tuto chvíli nepovažujeme za reálné. I vzhledem k jen pozvolnému nárůstu žádostí,“ říká Richard Krpač, velvyslanecký rada české ambasády v Číně, který jinak čínskou incomingovou turistiku považuje za velmi perspektivní.

Významným impulzem pro větší příliv turistů z Číny by bylo zavedení přímé letecké linky. „Naše velvyslanectví v Pekingu otevření linky podporuje a zmiňuje ji při všech relevantních jednáních,“ ujišťuje Richard Krpač. A podle ČSA není vznik takové pravidelné linky nereálný. Podle mluvčího ČSA Daniela Šabíka aerolinie „v této chvíli intenzivně analyzují možnosti zahájení pravidelné linky mezi Prahou a Čínou“.


 

obalka Ekonom 212013- Bude čínské turisty přepravovat z Pekingu do Evropy i rychlovlak?

- Co Číňany v Evropě zajímá?

- A jaké překážky čínským turistům momentálně klade EU?

Více informací o tom, jak Česko otevírá Číně dveře dokořán, najdete v novém čísle týdeníku Ekonom (21/2013).

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 0 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru