Žebříček BrandZ TOP 100 letos přinesl několik překvapení, jež mohou určit trendy pro následující rok, hlavně v kategoriích luxusního zboží a retailu.

Segmentu luxusních značek dominovaly Prada (skokan letošního roku) a Gucci, které meziročně vyrostly o 63 a 48 procent. Hodnota luxusních značek navíc stoupla od roku 2006 o 59 procent, což dokazuje dlouhodobě rostoucí zájem o luxusní produkty.

„Po letech nákupní opatrnosti vidí spotřebitelé luxusní zboží jako formu investice, přestože spíš než k posledním módním hitům inklinují ke klasice,“ říká ředitel české pobočky Millward Brown Luboš Rezler. Podle ředitele agentury Dark Side Tomáše Jindříška je tato kategorie zajímavá hlavně z hlediska růstu asijských ekonomik, které se stávají největšími konzumenty luxusního zboží.

Budoucí trend nastínilo také odvětví retailu, ve kterém internetový prodejce Amazon poprvé přeskočil řetězec obchodních domů Walmart a stal se tak nejcennější retailovou značkou s hodnotou 45,7 miliardy dolarů.

Také největší internetová aukční síň na světě, eBay, oproti loňskému roku vyrostla o čtyřicet procent a dostala se na čtvrté místo v segmentu retailu s hodnotou 17,8 miliardy dolarů.

Jaká je nejcennější značka na světě? A které další firmy se objevily v žebříčku BrandZ TOP 100? To vše najdete v úterních Hospodářských novinách.

Čtěte více v Hospodářských novinách

Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru