Žebříček BrandZ TOP 100 letos přinesl několik překvapení, jež mohou určit trendy pro následující rok, hlavně v kategoriích luxusního zboží a retailu.

Segmentu luxusních značek dominovaly Prada (skokan letošního roku) a Gucci, které meziročně vyrostly o 63 a 48 procent. Hodnota luxusních značek navíc stoupla od roku 2006 o 59 procent, což dokazuje dlouhodobě rostoucí zájem o luxusní produkty.

„Po letech nákupní opatrnosti vidí spotřebitelé luxusní zboží jako formu investice, přestože spíš než k posledním módním hitům inklinují ke klasice,“ říká ředitel české pobočky Millward Brown Luboš Rezler. Podle ředitele agentury Dark Side Tomáše Jindříška je tato kategorie zajímavá hlavně z hlediska růstu asijských ekonomik, které se stávají největšími konzumenty luxusního zboží.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru