Desítky tisíc korun za nádobí, deky a další věci utrácejí většinou senioři na prodejních akcích. Ty se v letácích prezentují jako zábavné výlety s dobrým obědem. Nakonec ale skončí na prodejních akcích, kde často podlehnou psychickému nátlaku a utratí tisíce korun.

Proti tomu nyní vystoupilo ministerstvo práce a sociálních věcí. Nově budou muset pořadatelé předem nahlásit všechny takové předváděcí akce České obchodní inspekci (ČOI). Inspektoři tak budou znát termín, místo, harmonogram i náplň akce.

Ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba si od toho slibuje přímou kontrolu prodejních akcí. Inspektoři ČOI kromě toho budou mít možnost na předváděcích akcích pořizovat zvukové a video nahrávky. To zatím nesmějí. 

Kromě toho budou nově muset reklamní letáky obsahovat podrobné informace o akci včetně zboží nebo služeb, které se tam budou prodávat. Skončit tak mají letáčky, které lákají jen na výlet s dobrou zábavou a jídlem, ale na kterých není ani zmínky o prodeji zboží. 

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru