V České republice v posledních letech zkrachovalo několik nových televizí, mezi nimi ale nebyla žádná hudební - ty naopak přibývají.

Mají nové televize jako Retro Music Television, Óčko Gold, Šlágr TV, Pohoda šanci rozjet úspěšný byznys, když je tolik hudby na internetu? 

Kolik stojí rozjet novou televizi? A komu stanice vlastně patří?

Na všechno kolem nových televizí a byznysu s tím spojeným se můžete ptát Aleše Borovana, který provozuje web Borovan.cz zaměřený právě na média a showbyznys.

Online rozhovor

  Obnovit
Čtenářský dotaz
Zdravím. Co si myslíte o multikanálové strategii TV Nova? Myslíte si, že Nova spustí letos další nové stanice (placené, nebo neplacené)? Proč se podle vás Nova vyhýba spuštení TV zaměřené na ženy, kterou na ostatních trzích už CME dávno má.
Aleš Borovan
Dobrý den, díky za dotaz. Myslím si, že multikanálová strategie Novy je smysluplná věc. Ostatně takto například před lety hollywoodská studia přestála náraz domácího videa a internetu. Co se týká nových kanálů, vše bude záležet, zda v dohledné době do mateřské firmy CME většinově vstoupí Time Warner. Pokud by tak nastalo, je možná naopak ve hře i zastavení některých kanálů.:-)) Ohledně dalších kanálů: není tajemství, že v tuto chvíli má CET 21 v kapse několik dalších projektů, podle mých informací i ten ženský, a to včetně placených. Ženský byl ve hře, ale prostě v danou chvíli se jevila jako ziskovější/průchodnější varianta "chlapského" Fandy. Placené projekty podle mne budou ve hře, až se CET 21 naskytne možnost získat vlastní multiplex - a to buď od Pařízka (síť 4) nebo v rámci druhé digitální dividendy...
Čtenářský dotaz
Dobrý den, dá se na takovýhle televizích jako je třeba Šlágr vůbec vydělat?? děkuju
Aleš Borovan
Určitě dá, jinak by to ty lidi nedělali. Ale nerad bych zevšeobecňoval, následující řádky se týkají hlavně Šlágru. Vemte si jednu věc: v poslední době velmi zlevnily náklady na vysílací pozice v multiplexech...třetí síť, ve které Šlágr vysílá, nabízí různé typy kvality vysílání, regionalizaci atd. Majitel Šlágru pan Peterka vlastní hudební vydavatelství, díky čemuž se může dostat k zajímavému (z hlediska cílovky) hudebnímu obsahu..když to navíc propojíte prodejně s tou gramofirmou, vygenerujete určitý zásah (což Šlágr dosáhl) a dokážíte přesvědčit inzerenty, hned tu máte obchodní model, který by za určitých okolností mohl fungovat...
Čtenářský dotaz
Dobrý den. Možná je to moc technický dotaz, ale když se bavíme o celoplošných televizích, nejen hudebních, pro kolik je vlastně v éteru místo? Můžeme čekat, že místo 7 multiplexů jich bude dvakrát tolik? Dá se říct, že cena, kterou kanály platí za vysílání, postupně klesá?
Aleš Borovan
Zdravím, podle mých informací jsou ještě volné pozice v síti 3 a 4... Co se týká multiplexů: uvidíme, jak dopadne jednání ohledně druhé digitální dividendy..je velmi pravděpodobné, že nějaké přibudou... Cena: rozhodně a určitě klesá, a to o miliony korun (pokud porovnáme stav třeba z roku 2010, 2011)...což se dá dedukovat i z přílivu malých projektů typu Active TV, TiP TV... S příchodem Radima Pařízka do muxu 4 se rozjel i trochu konkurenční boj...
Čtenářský dotaz
Hezký den. Vím, že jste se zabýval nebo stále zabýváte rockovou muzikou. Dá se říct, že rocková či metalová hudba třeba u nás ztrácí podíl na trhu na úkor popu a taneční hudby? Nechystá se nějaká česká rockově-metalová telka?
Aleš Borovan
Zdravím, netroufám si jakkoliv komentovat podíly jednotlivých hudebních žánrů v Česku...jednak to tu nikdo seriozně nesleduje (například IFPI má obecnou škatulku po domácí, pop zahraniční), jednak v dnešní době se hranice mezi žánry dost stírají...máte tu taneční metal (Tanzwut, Pain, trochu i Rammstein), ruzné pop metaly (H.I.M) atd., i v taneční hudbě se používají nasamplované kytary (FrontLine Assembly, KMFDM) atd. Kdo rozhodne, co kam patří? Žádné info o rockově-metalové telce nemám a dost pochybuji, že nějaká taková vznikne..jsme malý trh, a žádný provozovatel si takto úzce nevymezí trh a cílovku...Pokud totiž byl tady nějaký potenciál, už by zde nějaký pořad vznikl..vemte si, že Óčko kdysi mělo pořad Madhouse, a ten v roce 20101 skončil..určitě nic takového nevznikne v éteru...jiná věc je internet: tam si dokážu představit nějaký streaming nebo nějaký portál s rockovými/metalovými klipy a dalším obsahem...
Čtenářský dotaz
Zdravím - můj dotaz není úplně na hudbní televize, ale jak jste Novu a vstup Time Warner, co si pod tím může normální člověk představit? Že budou dávat ještě víc amerických seriálů a filmů? Nebo že skončí Sarbu?
Aleš Borovan
zdravím, trochu nerozumím té první větě, tam vypadlo jedno slovo... Možné důsledky vstupu Warner: určitě výměna vrcholového managementu..to ale běžného diváka asi moc nezajímá... osobně bych čekal, že Američané začnou trochu více investovat do vlastního obsahu, a je určitě jasné, že se bude více protáčet jejich programová knihovna... víte, ale při případném vstupu Time Warner je tu jeden velký problém, vedle něhož je vše vedlejší: jak vyřešit dluh CME přes miliardu dolarů...
Čtenářský dotaz
Dobrý den, jak je to vůbec v zahraničí? máme v tomhle směru co dohánět, nebo tu vzniká trochu nezvykle moc takovýhle stanic?
Aleš Borovan
Dobrý den, teď se ptáte na hudební televize? Myslím, že se vše vyvíjí, tak jak má...ale není to jen o zaplnění určité tematické mezery na trhu, je to hlavně o rentabilitě projektů..před několika lety, kdy byly ceny za vysílání v multiplexech docela vysoko, prostě tady tento typ stanic vzniknout nemohl... Určitě jich tady není moc, vemte si, kolik hudebních stanic je v zahraničí (ale i tady) v kabelech, na satelitu...
Čtenářský dotaz
zdravim, myslite si ze nastava doba, kdy si divak bude vybirat obsah a ne ze mu ho nekdo bude planovat v televiznich programech?
Aleš Borovan
Zdravím, tady doba je tady nějaký pátek:-) Stačí sednout na internet a vybrat si dle libosti... A teď to neberte prosím jako ironii...marně vzpomínám, jaký obsah, nebo typ obsahu na internetu není...
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru