Lidé podle něj na internetu v mobilu hledají dva druhy informací. Takové, které řeší nějaký problém (například kde je nejbližší restaurace), a pak odpovědi na otázky, které padnou nejčastěji večer v hospodě, kdy se například vsadíte o to, jak dlouhý chobot má slon.
"Internet umí odpověď na všechno. Můj tip je, že po hospodách bude z mobilů častější kategorie "chobot a slon". Pokud hledáte skutečně nějakou hlubší informaci, budete potřebovat větší zařízení, ale je to jen názor," říká pro IHNED.cz výkonný ředitel Seznam.cz Michal Feix.
Nejen v Česku a nejen podle Feixe neumějí zatím firmy na mobilním internetu vydělávat. "Jsem přesvědčený o tom, že dnes nejsou a bohužel ani v příštích měsících nebudou v mobilu stejné, nebo dokonce větší peníze než v klasickém (PC) internetovém byznysu," doplňuje svou vizi.
Klasická displejová reklama se vzhledem k menším obrazovkám využívá u mobilů obtížně. Cest, jak utéci z konvenčního světa reklamy, je výrazně méně. "Nové metody se teprve objevují, například zpoplatnění aplikací, jejich částí nebo nějaké služby. I samotný segment mobilní reklamy roste a my v něm děláme desítky milionů korun. Pořád to ale nejsou peníze srovnatelné s velkým PC světem," říká Feix.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru