Před pár hodinami seděl v nočním letadle z Thajska, kde vedl jedno obchodní jednání za druhým. Teď pobíhá po rozlehlých zahradách své firmy padesát kilometrů za Prahou a řeší, kde co nového vysadit. Přesto vypadá v tom ranním slunci svěže.

Být u všeho od výsadby rostlin přes receptury až po samotný prodej je totiž přesně to, co Jana Hradeckého, šéfa firmy na výrobu přírodní kosmetiky, v podnikání nejvíc baví. A vlastně je to i fenomén, který dělá ze stále úspěšnějšího Botanicusu, který Hradecký spolu s manželkou už dvacet let řídí, tak trochu netypickou firmu.

Když expanze není cíl

V domácky zařízeném podkroví je pár stolů a kolem nich sedí osm žen, které se smějí, povídají si a přitom ručně balí bambucká másla, růžové oleje nebo koupelové soli a šampony do úhledných papírových krabiček. Málokdo by hádal, že odtud zboží vzápětí zamíří do celého světa, kde živí celkem 41 poboček. Jejich obrat dosahuje v součtu s pěti českými obchody přes sto milionů korun ročně.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru