Po nedávné tragédii v Bangladéši, kde mohutný požár v textilce připravil o život nejméně 600 dělníků, začínají západní firmy reagovat a přijímat opatření, která mají podobným tragédiím zabránit.
Novinku hodlá zavést firma Adidas - přímo se spojí s dělníky v továrnách, kde se vyrábí oblečení a sportovní vybavení pro tuto německou značku. Ti mají nyní mít šanci snadno upozornit na problémy v továrnách, prostřednictvím SMS zprávy.
Společnost si od novinky slibuje, že se jí podaří zjistit údaje o problémech u dodavatelů, které by vlastními kontrolami nedokázala objevit.
Místo toho se nyní můžou dělníci na sportovní koncern obrátit, kdykoli budou porušována jejich práva. Informuje o tom německý deník Handelsblatt.
"Tak můžeme snadno a přímo oslovit zaměstnance v dodavatelských provozech," cituje deník Franka Henkeho, který je v Adidasu zodpovědný za sociální otázky.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru