Ne výrobě v Bangladéši! United Colors of Death. Bojkotuji produkty z Bangladéše. Taková hanba! Nikdy bych nekoupila něco od společnosti, která tak hrozně zneužívá dělníky. 

Facebookové profily výrobců oblečení jako třeba Benetton, The Children’s Place, Joe Fresh a dalších, kteří vyrábějí v Bangladéši, se hned po zprávě o tragédii v této zemi zaplnily komentáři s ostrou kritikou.

"Mám dárkovou kartu na nákup v Joe Fresh, chtěla jsem tam nakoupit, ale teď si s tím nejsem jistá," píše například Linda Bowser Fallis.

Ve zřícené továrně na předměstí Dháky zemřelo podle posledních informací přes 600 lidí. 

Ostrá kritika míří i na adresu dalších módních značek, které sice nejsou spojené se zřícenou továrnou, ale vyrábějí v Bangladéši rovněž. Někteří zákazníci se na facebookových profilech výrobců ptají, jak velká část jejich produkce je právě z této země a jestli můžou ujistit své zákazníky, že zboží vzniká v bezpečných továrnách a dělníci mají dobré pracovní podmínky. 

Walt Disney z Bangladéše "vycouval"

Tragédie, která se řadí k nejhorším podobným neštěstím v novodobých dějinách, ukázala na hrozné bezpečnostní a pracovní podmínky. A pověst známých světových značek utrpěla. 

Firmy se sice snaží obhajovat, že mají ve smlouvách přísné bezpečností a zdravotní standardy, jenže ty většinou platí jen na papíře a realita je od nich dramaticky vzdálená. 

Výjimku, kterou ale nyní možná budou následovat další společnosti, zatím představuje Walt Disney. Americká společnost ukončila v březnu svou produkci v asijské zemi. Rozhodnutí odůvodnila právě opakovanými tragédiemi v továrnách. 

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru