Nová generace Octavie Combi, to je aktuálně mezi zájemci o nové vozy top téma. Jde o nástupce nejprodávanějšího modelu v Česku. Podrobný test nové Octavie Combi čtěte zde - v článku vzniklém ze zkoušek čtyř různých provedení najdete i dojmy z Octavie Combi s pohonem všech kol.

Jako další střípek do mozaiky jsme připravili žebříček nejdostupnějších kombíků z kompaktní neboli nižší střední třídy. Té nová Octavia Combi vévodí podélnou prostorností v kabině nebo výrobcem udávaným objemem kufru 610 l, jak si sami můžete zjistit porovnáváním s konkurenty v přehledných tabulkách zde. Cenou základního provedení 364 900 korun se ale řadí až na konec první desítky.

 

Mezi levnější alternativy nové Škody Octavia Combi řadíme i doprodávající se druhou generaci. Podle oficiálního ceníku Škody Auto má sice vyšší cenu než udávaných 359 900 korun, ale u prodejců se ještě nacházejí některé kusy limitované edice Champion, které bereme v potaz. Částky, za které se u prodejců doprodávají i ostatní exempláře minulé Octavie Combi totiž přibližně odpovídají právě relacím edice Champion.

Z ostatních kombíků v květnu zlevnil Renault Mégane Grandtour na cenu pětidveřového hatchbacku. Základní provedení se prodává od 279 900 korun a jde o historicky nejnižší cenu tohoto modelu a zároveň nejdostupnější kombík nižší střední třídy. Zároveň jde o výjimku v současném trendu zdražování Renaultu na českém trhu.

Zde je tedy žebříček nejlevnějších kombi nižší střední třídy bez ohledu na motor a výbavu:

Renault Mégane Grandtour 1.6/74 kW     od 279 900 korun

Opel Astra Classsic Caravan 1.6                   282 900 korun

Kia cee´d SW 1.4                                           294 980 korun

Hyundai i30 kombi 1.4                                    299 990 korun

Peugeot 308 SW 1.4 VTi                                300 000 korun

Chevrolet Cruze SW 1.6                                 301 700 korun

Opel Astra Sports Tourer 1.4                          337 900 korun

Ford Focus kombi 1.6/77 kW                          339 990 korun

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI                         359 900 korun

Škoda Octavia Combi nová 1.2 TSI/63 kW      364 900 korun

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Ceny platí ke 4. 5. 2013.

U každého modelu jsme brali v úvahu pouze nejlevnější variantu. Většina kombíků z popředí hitparády by se ale pod první cenu nové Octavie Combi, tedy pod 365 tisíc, vešla i s mnoha dalšími motory a stupni výbav. Zmiňujeme je ve fotogalerii.

 

Pro ty, kteří berou ve spojení s kombíkem jenom naftu, jsme připravili i žebříček nejlevnějších kompaktních kombi s turbodiesely. Tomu už nevévodí Renault, ale Peugeot. Podívejte se zde.

Připravili jsme také žebříček dobře vybavených kombíků. Jako povinnost jsme dali klimatizaci automaticky udržující teplotu, rádio s bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy, tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost, šest airbagů a stabilizační systém. Takový kombík nižší střední třídy už pod 300 tisíc nepořídíte. Podívejte se zde.

Zajímaly nás také nejúspornější a nejdynamičtější kombíky velikosti Octavie za rozumnou cenu. Pokud vezmeme jako hranici 400 tisíc, pak nejméně spotřebuje Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi/66 kW. Podle výrobce si řekne jen o 4 l nafty na 100 km. Z benzinových motorů je na tom nejlépe Ford Focus kombi 1.0 EcoBoost/74 kW se spotřebou 4,8 l naturalu na 100 km.

Také nejdynamičtějším kompaktním kombíkem do 400 tisíc je Focus kombi EcoBoost, ale s objemem motoru 1,6 l a výkonem až 110 kW. Zvládá sprint z místa na stovku za 8,8 s.

Pokud bychom brali v úvahu jen základní motorizace uvedené v žebříčku, pak je suverénně nejdynamičtější starší Octavia Combi 1.4 TSI zrychlující z místa na stovku během 9,8 s. Nejúspornější je naopak nová Octavia Combi se spotřebou 5,3 l benzinu na 100 km.