Čistý zisk německé automobilky BMW v prvním čtvrtletí klesl o tři procenta na 1,3 miliardy eur (33 miliard Kč) kvůli vyšším investicím do nových technologií, do růstu mzdových nákladů a kvůli obtížným podmínkám na trzích. Oznámila to dnes firma, která je největším výrobcem luxusních vozů na světě.

Tržby společnosti klesly o čtyři procenta na 17,5 miliardy eur. Firma již dříve uvedla, že v prvním čtvrtletí zvýšila prodej o pět procent na rekordních 448 200 vozů. Podle agentury Reuters však byla automobilka nucena přistoupit k rozsáhlým slevám, aby podpořila prodej na slabých evropských trzích.

Společnost potvrdila, že hodlá dosáhnout rekordního prodeje také v celém letošním roce. Loni její prodej stoupl o 10,6 procenta na rekordních 1,845 milionu vozů.

"Navzdory současné slabosti automobilových trhů v Evropě vstoupila skupina BMW do nového roku úspěšně," uvedl šéf podniku Norbert Reithoferch. "V prvním čtvrtletí jsme dosáhli rekordního prodeje a navzdory vysokým výdajům na nové technologie a obtížným podmínkám na trzích jsme udrželi tržby i zisk na vysoké úrovni," dodal.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru