Příležitosti a hrozby

Měnící se preference spotřebitelů – upřednostňují levnější ubytovací zařízení, cestují do méně vzdálených destinací a na kratší dobu pobytu.

Digitální revoluce – nejde již pouze o vyhledávání nabídek a rezervace hotelů na internetu; lidé se nechávají k cestám inspirovat obsahem zveřejněným ostatními uživateli internetu a následně sdílí své zkušenosti a zážitky ze svého pobytu (často v reálném čase prostřednictvím mobilních zařízení).

Vliv internetových rezervačních serverů na nabídku a ceny – Dopad on-line agentů a agregátorů nabídek na distribuční kanály jednotlivých hotelů se liší, nicméně v úhrnu roste.

Na slabě rostoucím trhu je nutné si udržet zákazníky neboť získání nových je obtížné. Důležitou roli hrají klasické věrností programy, ale také schopnost hotelu aktivně využívat nové formy komunikace (sociální sítě, cestovatelské servery atd.).

Boj o zákazníky budoucnosti (z Asie, Jižní Ameriky) je důležitý, nicméně ve střednědobém horizontu je podstatnější udržet klientelu ze zemí, které v absolutní

Průměrná obsazenost pražských hotelů i ceny za pokoj loni vzrostly. Průměrný roční výnos na pokoj se zvýšil o více než 10 procent. To byl mezi evropskými městy jeden z nejlepších výsledků. Ukazují to výsledky každoroční studie PwC „European Cities Hotel Forecast 2013“.

Celkově výkonnost evropských hotelů loni navzdory stagnaci zdejších ekonomik vzrostla o přibližně 4 procenta. Studie PwC sleduje 19 nejvýznamnějších evropských měst, kde analyzuje výnosy a obsazenost hotelů. Celkem je v těchto 19 centrech kultury, finančnictví a obchodu 652 tis. pokojů, v nichž se ročně ubytuje 86 milionu návštěvníků z celého světa.

Zatím jste si přečetli 60 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.