Ptačí chřipka v Číně způsobuje známému fastfoodovému řetězci KFC velké problémy. Zisk prudce padá, ubyla pětina zákazníků a s nimi stejný podíl tržeb.

Čína je přitom klíčová pro společnost Yum Brands, pod kterou KFC spadá spolu s dalšími řetězci Pizza Hut a Taco Bell. KFC dělá skupině Yum Foods víc než polovinu tržeb v Číně, z druhé největší ekonomiky zase pochází téměř polovina zisku Yum Brands.

Dopad ptačí chřipky v Číně ukázaly čerstvá čísla Yum Brands – celosvětový čistý zisk za první tři měsíce letošního roku spadl o 26 procent, přitom jedinou zemí, které se výrazně nedařilo, byla právě Čína. Zisk činil 337 milionů dolarů (72 centů na akcii), zatímco před rokem to bylo 458 milionů (96 centů).

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru