Odliv reklamních investic z Novy má za následek pokles celkových reklamních výdajů do televize v prvním čtvrtletí o 13 %, jak vyplývá z monitoringu společnosti Admosphere. I když na situaci vydělávají ostatní komerční televize, především Prima, reklamní prostor na zbývajících stanicích není tak velký, aby uspokojil veškerou poptávku inzerentů. 

Televize Nova v letošním roce přišla s výrazně tvrdší obchodní politikou, díky které u ní neinzeruje stále velká část významných reklamních zadavatelů. Jde např. o  Nestlé, Henkel, Unilever, Procter & Gamble, Sazku aj. Hospodářské výsledky majitele Novy, společnosti CME, ještě nebyly zveřejněny. Podle odhadu největší skupiny mediálních agentur GroupM Nova v 1. čtvrtletí v důsledku své politiky přišla o 250-300 milionů korun. Jak však již dříve uvedl generální ředitel Novy Jan Andruško, pro televizi je důležitý zejména střednědobý horizont.

Ostatním televizím vzrůstají reklamní příjmy

Naopak vlastník Primy, společnost MTG, oznámila ve zprávě o hospodaření za 1. čtvrtletí meziroční růst reklamních tržeb Primy o 29 %. V reportu dále stojí, že Prima poprvé získala největší podíl na reklamních příjmech z bezplatných provozovatelů v ČR na čtvrtletní bázi.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se