Odliv reklamních investic z Novy má za následek pokles celkových reklamních výdajů do televize v prvním čtvrtletí o 13 %, jak vyplývá z monitoringu společnosti Admosphere. I když na situaci vydělávají ostatní komerční televize, především Prima, reklamní prostor na zbývajících stanicích není tak velký, aby uspokojil veškerou poptávku inzerentů. 

Televize Nova v letošním roce přišla s výrazně tvrdší obchodní politikou, díky které u ní neinzeruje stále velká část významných reklamních zadavatelů. Jde např. o  Nestlé, Henkel, Unilever, Procter & Gamble, Sazku aj. Hospodářské výsledky majitele Novy, společnosti CME, ještě nebyly zveřejněny. Podle odhadu největší skupiny mediálních agentur GroupM Nova v 1. čtvrtletí v důsledku své politiky přišla o 250-300 milionů korun. Jak však již dříve uvedl generální ředitel Novy Jan Andruško, pro televizi je důležitý zejména střednědobý horizont.

Ostatním televizím vzrůstají reklamní příjmy

Naopak vlastník Primy, společnost MTG, oznámila ve zprávě o hospodaření za 1. čtvrtletí meziroční růst reklamních tržeb Primy o 29 %. V reportu dále stojí, že Prima poprvé získala největší podíl na reklamních příjmech z bezplatných provozovatelů v ČR na čtvrtletní bázi.

Zatím jste si přečetli 50 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru