Škoda Superb se mění. Její facelift přinesl novou příď a záď. Auto tak navazuje na designový styl nové generace Škody Octavia. Dostalo i nové logo a písmo označující model. Záď se výrazněji měnila hlavně u sedanu, který přijíždí s novou grafikou brzdových světel a ostrou hranou procházející víkem kufru. Novinkou jsou i dva odstíny šedá Metal a bílá Moon.

Pro interiér Superbu je k dispozici celkem devět variant tří- a čtyřramenných volantů. V nabídce jsou také nové potahové látky a dekory. Nejvyšší výbavovou variantu Laurin & Klement lze objednat v barevné kombinaci interiéru hnědé a béžové. Základní tvar palubní desky je ale stejný. Z obrázků je patrné, že Superb bude nyní také používat multimediální systém, který poprvé debutoval ve Volkswagenu Golf.

Superb stále nabízí na zadních místech velké množství prostoru pro nohy. Na čínském trhu, kde řada zákazníků jezdí vzadu, mu má pomoci i nová funkce – poprvé lze ovládat sedadlo spolujezdce vpředu elektricky ze zadního místa.

Škoda kraluje ve svém segmentu, i co se týče zavazadlového prostoru. Superb nabízí objem 595 litrů a po sklopení sedadel až 1700 litrů místa. V případě karosářské varianty kombi to je 633 litrů v základu a 1865 litrů po sklopení. Jde ale o stejné hodnoty, jaké má model před faceliftem.

Poznávacím znamením aktuální generace Škody Superb je víko kufru TwinDoor. To prošlo lehkou inovací. Tak jako dříve se páté dveře otvírají v režimu sedan (pouze víko zavazadlového prostoru), nebo liftback (celé páté dveře i se zadním oknem) – nově však má každý z těchto režimů své vlastní ovládací tlačítko.

Top model domácí automobilky dostane také širokou paletu elektroniky. K dostání tak bude bezklíčové odemykání a startování KESSY, automatické parkování, kontrola únavy řidiče nebo asistent pro rozjezd do kopce.

Škoda navíc zapracovala i na úspornosti jednotlivých motorů Superbu. Ty jsou až o 19 % méně žíznivé než dnes. K tomu přispívá systém start-stop s rekuperací brzdné energie, která bude k dispozici jak pro všechny naftové motorizace, tak i pro základní benzinovou jednotku 1.4 TSI/92 kW. Nejúspornější provedení Superb GreenLine pak spotřebuje pouze 4,2 litru nafty na 100 km, to odpovídá emisím 109 gramů oxidu uhličitého na 1 km.

Změny se dotkly také nabídky modelů s pohonem všech kol. Vůz se vznětovým agregátem 2.0 TDI/103 kW bude ve verzi 4x4 spřažen s ručně řazenou převodovkou, výkonnější verze 2.0 TDI/125 kW 4x4 pak bude spolupracovat s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Škoda Superb je nejprodávanějším vozem ve střední třídě v Česku. V roce 2012 si ji pořídilo 4608 lidí. Do cesty se jí ale snaží postavit i sourozenec Volkswagen Passat, který hlavně díky firemním prodejům loni zaznamenal 3018 kusů. Další konkurence je už poměrně vzdálená. Daří se ještě Fordu Mondeo (1267 aut) nebo Hyundai i40 (629 vozů).

Nová Škoda Superb se veřejnosti nyní představuje na autosalonu v Šanghaji. Do prodeje se dostane v červnu. Aktuální ceník předchozího Superbu včetně prvků standardní a příplatkové výbavy nebo podrobných technických dat najdete zde. Ceník kombíku si otevřete zde.