Americká internetová společnost Yahoo v prvním čtvrtletí zvýšila čistý zisk o 36 procent na 390 milionů dolarů (7,6 miliardy Kč) díky úsporným opatřením a úspěšným investicím.

Její tržby však klesly o sedm procent na 1,1 miliardy dolarů. Oznámila to v noci na středu firma.

Yahoo se nyní potýká s poklesem příjmů z internetové reklamy. Ty se propadly o 11 procent na 402 milionů dolarů. Údaje podle agentury AP naznačují, že Yahoo na trhu s reklamou čím dál více zaostává za konkurenty Google a Facebook. Akcie společnosti Yahoo po zveřejnění výsledků oslabily o více než čtyři procenta.

Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let minulého století to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dostihla konkurence.

Analytici tvrdí, že společnost v minulých letech zaspala a nedokázala včas reagovat na pokles příjmů z reklamy. Zatímco před pár lety byl pro Yahoo konkurentem především internetový vyhledávač Google, dnes už je to i internetová sociální síť Facebook.

Nová generální ředitelka Marissa Mayerová se nyní snaží zastavit pokles tržeb a vrátit firmě Yahoo její dřívější slávu. Upozornila však, že ozdravení Yahoo bude představovat dlouhodobý proces.