Mladé tuzemské firmy podnikající na poli nanotechnologií nabízejí nápady srovnatelné se světovou špičkou. Jejich obchodní úspěchy jsou ale střídavé, zatímco některým se již podařilo získat jméno v Japonsku a USA, jiné své produkty na trh uvádějí těžko nebo čekají na investora. Některým se daří lépe na zahraničních trzích než doma.

Vyplývá to z diskuse zástupců čtyř českých nanotechnologických firem s novináři, která proběhla v úterý v Praze.

"Češi jsou z tradice technicky zdatní, ale co se týče managementu a obchodu, tam bych řekl, že hrají až druhou ligu. Nechci se nikoho dotknout, je to myslím dáno historicky, když jsme tu měli vždy nějaké cizí pány," říká Jan Procházka, ředitel společnosti Advanced Materials JTJ, jež vyrábí barvy, které vlivem působení světla čistí vzduch.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru