Maloobchodní tržby včetně motoristického segmentu po očištění o sezónní vlivy vzrostly v lednujen mírně, reálně o 0,4 procenta. Meziročně se tržby očištěné o vliv počtu pracovních dní snížily o 0,5 procenta, stejně jako bez očištění.Informoval o tom dnes Český statistický úřad (ČSÚ).

Meziroční pokles tržeb byl ovlivněn zejména vývojem prodeje v motoristickém segmentu. Nejdynamičtěji rostly tržby za prodej přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 23,7 %), což není žádné moc překvapení.

„Čeští spotřebitelé žijí slevovými akcemi. Velká část si tak počkala na lednové výprodeje. Stále více z nich navíc propadlo kouzlu nákupů přes internet, kde očekávají ještě výhodnější ceny než u kamenných prodejců," komentuje výsledky Pavel Kulhavý, odborník na maloobchod ze společnosti PwC Audit.
 
V černých číslech vstoupily do letošního roku i velké obchodní řetězce. I když se jedná o minimální nárůsty, je to dobrá zpráva pro český maloobchod," říká Kulhavý.

Zbývá vám ještě 20 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se