Tanec jako nejstarší umění dokáže pracovat bez rekvizit. Kromě těla, prostoru a času, jež společně vytvářejí choreografické linie, nepotřebuje nic, ani hudbu ne, protože tu si rytmizující tělo umí vytvořit samo. Návrat k čistotě těla putujícího časoprostorem je ale jen jedna taneční cesta.

Druhá, radikálně odlišná, je spektakulární taneční divadlo, které působí nejen skrze tělo, ale využívá dalších divadelních prostředků, aby zvýšilo vyznění pohybu. Vzniká tak jakýsi taneční gesamtkunstwerk, v němž už tanec není centrem, protože sám o sobě by nestačil, nýbrž jednou ze součástí velké divadelní podívané.

Premiéra baletu Čarodějův učeň/Krabat v pražském Národním divadle je téměř případovou studií, co všechno je k takové podívané potřeba, aby byla nejen povedená, ale aby dokázala strhnout.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.