Jeho dětským snem bylo stát se chirurgem. Lékařem je ale nakonec jeho bratr. Když přišla revoluce, byl Petr Stuchlík v sedmé třídě. "Domů nám chodil týdeník Profit, hrozně se mi to líbilo," popisuje své podnikatelské začátky šéf finanční poradenské společnosti Fincentrum. Nedávno odprodejem části podílu nepřímo ocenil firmu, kterou s Martinem Nejedlým zakládal, na zhruba 1,2 miliardy korun.

Už na gymnáziu ve Zlíně se z něj stal do jisté míry byznysmen, překládal a typograficky lámal manuály z angličtiny. A bavilo ho to. "V podstatě každý, kdo si koupil v 90. letech hodinky Casio, k nim měl návod ode mne," popisuje své začátky. Ze stejného důvodu zná dokonale hry Nintendo i podrobnosti o fungování krevního analyzátoru. Z toho všeho logicky vyplynulo i jeho studium na Vysoké škole ekonomické (VŠE), ale i po příchodu do Prahy chtěl v překládání textů pokračovat. O svou první "opravdovou" práci - asistenta v marketingu - přišel žádat do investiční společnosti (1. investiční).

"To bylo někdy ve druhém ročníku na škole, v roce 1997. Bylo jim v té společnosti jasné, že musí dělat něco s ´tím internetem´. Chtěli, abych jim k tomu našel podklady. O internetové reklamě ale nic v češtině neexistovalo, tak jsem takovou knížku chtěl přeložit. Pak jsem ale přišel na to, že překládat knihy o internetu je hloupost - než je seženete a přeložíte, jsou zastaralé. Napsal jsem tedy v roce 1998 společně se dvěma spolužáky svou vlastní – a tím začala moje internetová kariéra. Když je vám 20 let, máte na tohle všechno dost sebevědomí," říká po 15 letech.

Práce v marketingu se nicméně vzdát nechtěl, byť ho lákal i studentský život v zahraničí. "A podle toho to i vypadalo. Nastoupil jsem do marketingu Johnson&Johnson, ale potom jsem odjel studovat do Nizozemska. Tam jsem při škole, vlastně v rámci studia, pracoval na podobné pozici jako tady, jen ve firmě vyrábějící hasičské helmy," popisuje své působení v zahraničí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • "Nejpozději do roku 2017 bude naše firma tržní jedničkou ve finanční distribuci," tvrdí šéf společnosti Fincentrum Petr Stuchlík. Nedávno odprodal část firmy, kterou třináct let budoval, a nepřímo ji tím ocenil na více než miliardu korun.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru