Jeho dětským snem bylo stát se chirurgem. Lékařem je ale nakonec jeho bratr. Když přišla revoluce, byl Petr Stuchlík v sedmé třídě. "Domů nám chodil týdeník Profit, hrozně se mi to líbilo," popisuje své podnikatelské začátky šéf finanční poradenské společnosti Fincentrum. Nedávno odprodejem části podílu nepřímo ocenil firmu, kterou s Martinem Nejedlým zakládal, na zhruba 1,2 miliardy korun.

Už na gymnáziu ve Zlíně se z něj stal do jisté míry byznysmen, překládal a typograficky lámal manuály z angličtiny. A bavilo ho to. "V podstatě každý, kdo si koupil v 90. letech hodinky Casio, k nim měl návod ode mne," popisuje své začátky. Ze stejného důvodu zná dokonale hry Nintendo i podrobnosti o fungování krevního analyzátoru. Z toho všeho logicky vyplynulo i jeho studium na Vysoké škole ekonomické (VŠE), ale i po příchodu do Prahy chtěl v překládání textů pokračovat. O svou první "opravdovou" práci - asistenta v marketingu - přišel žádat do investiční společnosti (1. investiční).

"To bylo někdy ve druhém ročníku na škole, v roce 1997. Bylo jim v té společnosti jasné, že musí dělat něco s ´tím internetem´. Chtěli, abych jim k tomu našel podklady. O internetové reklamě ale nic v češtině neexistovalo, tak jsem takovou knížku chtěl přeložit. Pak jsem ale přišel na to, že překládat knihy o internetu je hloupost - než je seženete a přeložíte, jsou zastaralé. Napsal jsem tedy v roce 1998 společně se dvěma spolužáky svou vlastní – a tím začala moje internetová kariéra. Když je vám 20 let, máte na tohle všechno dost sebevědomí," říká po 15 letech.

Práce v marketingu se nicméně vzdát nechtěl, byť ho lákal i studentský život v zahraničí. "A podle toho to i vypadalo. Nastoupil jsem do marketingu Johnson&Johnson, ale potom jsem odjel studovat do Nizozemska. Tam jsem při škole, vlastně v rámci studia, pracoval na podobné pozici jako tady, jen ve firmě vyrábějící hasičské helmy," popisuje své působení v zahraničí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru