Kuřáci si letos připlatí za cigarety víc, než se původně předpokládalo. Z cenového věstníku zveřejněného ministerstvem financí vyplývá, že tabákové firmy zvedly ceny výrazně víc, než o kolik stát v lednu zvýšil spotřební daň a DPH.

V případě drahých značek až trojnásobně. Lacinější cigarety podraží o částku více než dvakrát vyšší, než činí daňové navýšení. Výrobci a dovozci si tak zvyšují marže v době, kdy spotřeba cigaret klesá.

U cigaret s cenou nad 75 korun za krabičku vzrostla letos spotřební daň spolu s DPH o korunu. Značky, jako je například Marlboro, Camel nebo Davidoff, však nově zdražují o tři až čtyři koruny.

U lacinějších značek činí daňový nárůst zhruba 2,50 koruny za krabičku, ceny vzrostou ale téměř bez výjimky o čtyři koruny.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru