Makroekonomická analýza a průzkum mezi 410 řediteli firem ze segmentu SME (10 až 249 zaměstnanců a roční obrat do 50 mil. eur) v zemích G7 a BRICM (Brazílie, Rusko, Indie, Čína a Mexiko) uvádí, že pravděpodobnost úspěchu malých a středních podniků zabývajících se mezinárodním obchodem je dvakrát vyšší než u stejně velkých společností, které jsou aktivní pouze na vnitrostátním trhu.

Ze všech zkoumaných SME překonalo průměrnou výkonnost firem na mateřském trh 26 procent podniků, které se věnovaly mezinárodnímu obchodu, ve srovnání s pouhými 13 procenty těch, které byly aktivní jen doma. Jako klíčové výhody mezinárodního zaměření uvádějí SME přístup na nové trhy, přístup k novému know-how a novým technologiím a diverzifikaci produktů a služeb.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se