Škodě Auto v lednu meziročně klesl prodej o 7,8 procenta na více než 69 500 aut. Automobilka pokles prodeje očekává celou první polovinu letošního roku, protože se připravuje generační výměna osmi modelů, která by se měla pozitivně projevit na odbytu aut až v druhé polovině roku.

Společnost o tom informovala v tiskové zprávě. Podle automobilky se na sníženém odbytu podílely především klesající prodeje na evropských trzích.

V západní Evropě Škoda prodala 26 500 aut, což bylo meziročně o 2800 aut méně.

Některé trhy ale rostly. Zvýšený odbyt Škoda zaznamenala ve Velké Británii, kde se ve srovnání s loňským lednem prodalo 4300 aut, to je o 18,5 procenta více. V Dánsku vzrostl odbyt o 37,4 procenta na 800 vozů, v Rakousku o 19 procent na 2400 aut.

V Německu, které pro mladoboleslavskou automobilku představuje druhý největší trh, prodeje vzrostly o 0,2 procenta na 8900 aut. Automobilka tam podle tiskové zprávy zvýšila svůj tržní podíl na téměř 4,7 procenta.

Ve východní Evropě firma v lednu zákazníkům dodala přes 6200 aut, což je meziročně o 1500 méně. Ve střední Evropě se prodalo 8900 aut, což je o 1300 méně než loni v lednu.

Prodeje zachraňují Čína a Indie

Na tuzemském trhu prodej poklesl o 400 na 3700 aut. Nárůst naopak Škoda zaznamenala na trzích v Číně, kam česká automobilka dodala 21 600 aut. V porovnání s loňským lednem to představuje nárůst o 800 vozů. O 600 na 2400 aut se snížil prodej na indickém trhu.

Škoda Auto v lednu prodala 30 000 octavií, 15 800 fabií, 8500 superbů, 550 modelů Yeti, 2000 roomsterů, 4100 aut nového modelu Rapid a 3600 aut nejmenšího továrního modelu Citigo. Nejvíc se snížil zájem o model Roomster, o 24,1 procenta, a o fabie o 20,9 procenta. Zájem o nejprodávanější model Octavia klesl o 14,9 procenta, o yeti o 11,7 procenta a prodej superbu se snížil o 10,4 procenta.

Škoda Auto v roce 2012 prodala rekordních 939 200 aut. Meziročně zvýšila prodej o 6,8 procenta. O rok dříve firma prodala 879 200 aut. Loňský rok automobilka začala s rekordním prodejem 75 400 aut, což bylo meziročně o 10,2 procenta více. Automobilka chce do roku 2018 zvednout roční prodej na 1,5 milionu aut.